sajtóarchívum

Ide nem hallás kell Pajtás! - Origo

"A futárkodáshoz erős láb kell, nem fül - vallja a hallássérült Dobra Dani, aki kitartásával a Hajtás Pajtás csapatát is meggyőzte. "A központtal csetelek, a megrendelőnek táblára írok, beszéd nélkül is boldogulok", mesélte a biciklis futár, aki tolmács segítségével munkájáról, mindennapjairól kérdeztünk."
Az origo cikke Daniról itt olvasható. Ez pedig a videójuk:
 Tovább is van »

Így hódítottuk meg Rómát! :)

 Tovább is van »

Így hódítottuk meg Rómát! :)

"A Hajtás Pajtás mintájára néhány magyar exfutár létrehozta az első biciklis futárcéget Rómában. A hatás az itthonihoz hasonló: már nemcsak a polgármester jár biciklivel, de Giorgio Armani is a minden évben új mezben száguldozó futárok szolgáltatásait veszi igénybe. Az olaszoknak a pontosság is imponál, de előfordul, hogy odaadják a biciklis futárnak a lakáskulcsot is, hogy menjen be, és találja meg valahogy az otthon felejtett mobilt."
A HVG cikke itt olvasható  Tovább is van »

Az összes képAz összes képAz összes képAz összes kép

Húsz év hajtás - Taxi magazin cikk

"A mára egy egész üzletág védjegyévé vált céget 1993-ban alapította két testvér, Géresi László és Tóth Zoltán. Az akkor még csak két emberrel dolgozó „garázscég” nehéz környezetben szállt be a futár bizniszbe. A biciklis kultúra hajnalán alig volt, aki két keréken közlekedett, az autósok nem voltak hozzászokva, nem volt elegendő kijelölt út. A megkeresett cégek mosolyogva fogadták a biciklis futárokat, akkor ez még furcsaságnak számított itthon, bár Nyugat-Európában és az USA-ban már jól bevált. A két testvér mindent elszállított: ha hétkor jött egy megbízás a Moszkvatértől a Kerepesi út 100-ig, akkor is menniük kellett; fontos volt nekik a megbízhatóság. Hóban, fagyban, egy szál farmerban, pufidzsekiben szállították a csomagokat. Nem volt akkor még technikai felszerelés, mindent, amit tudtak, felkötöttek a hátukra, és napi 100-120 kilométer tekertek."
Teljes cikk a Taxi magazinban  Tovább is van »

Origo, index és HVG videó a Hajtás Pajtás elektromos rásegítéses bringáiról

Már a hegyekre is szállítunk teherbiciklikkel. Akár 100 kiló felett is, helyi károsanyag-kibocsátás nélkül. Bízd ránk a terheid! A Hajtás Pajtás nem csak leveleket szállít.

Jó napot! Hajtipajti, lótifuti - Origo képriport Gyurmáról

Gyurma családos ember, a negyvenhetedik évét tapossa, napközben mégis versenyt teker az autókkal a budapesti csúcsban. Azt mondja, csinálja, amíg bírja, vagy amíg a családja tolerálja ezt a hóbortját. Lessen bele a város legidősebb biciklis futárjának egy napjába hangos fotóriportunkkal!

Gyurma, Budapest legidősebb bringásfutárja from ORIGO Fotó on Vimeo.

Egymilliárd forint adó

Csak egy adat a Gazdaság TV alábbi interjújához. A videóban említett 2006-os év júliusa óta 1 milliárd 23 millió forint adót utaltunk el csak közvetlenül az APEH-nek. Ez 2 általános iskola, vagy 8-10 bölcsöde, vagy 25 kilométer bicikliút, 20 darab 50 milliós villa, esetleg 13.000 hónapnyi átlagnyugdíj. Azt gondolnánk, hogy ezt megbecsüli az állam és nem hagy magunkra. De egyelőre csak az ügyfeleink becsülik meg. Köszönjük minden megrendelőnknek, futárunknak és drukkerünknek!


Angi jelenti - az MTV műsora a biciklisfutárok munkájáról

Egy nap a Hajtás Pajtásban. Nálunk járt Angi az MTV műsorvezetője, és beállt biciklisfutárnak. A videó itt található:  Tovább is van »

A magyar gazdaság jegesmedvéi

"Mindenki hallott már a védelmi pénzről, az alvilág kétértelmű szakkifejezéséről. Elvett pénz, amiért viszonzásul védelmi szolgáltatás jár a bevédővel és a többi bandával szemben. Bármennyire cinikus az összevetés, e "szolgáltatási szektor" következetesebb és előrelátóbb, mint az adókat kivető és beszedő magyar állam."
A Fent és Lent oldalán megjelent írásunk az szürkegazdaságról itt olvasható.  Tovább is van »

A TV2 Napló riportja a legális alkalmazás nehézségeiről

Jakab Andor blogger több százezres olvasottságú bejegyzést írt a legális munkavállalás nehézségeiről. A neten pörgő szövegre a média is lecsapott. A szerző nem vállalt személyes interjút, a TV2 stábját is inkább a Hajtás Pajtáshoz küldte. Elmondása szerint részben az Adófizetők Napja inspirálta írásra. A riportot itt láthatják:  Tovább is van »

Interjú Spenóttal, a Hajtás Pajtás alapítójával a Kreatív magazinban

"Az kell, hogy a futár, amikor átadja a cuccot a szórólapunkkal együtt, jó fej legyen és mosolyogjon. Ma is azzal szerzünk ügyfelet, hogy szépen dolgozunk. A megbízhatóság a legfontosabb, aztán a gyorsaság, a környezetvédelem és a lazaság. Ebben a sorrendben. De az se rossz, ha a megbízhatóság után a lazaság jön. És az az érdekes, hogy a kettő tök jól megfér egymás mellett."
A teljes cikk a Kreatív online oldalán is olvasható.  Tovább is van »

Adófizetők napja az ATV Egyenes beszédében

Az Adófizetők napján rendezett piknikünk kapcsán az ATV Egyenes beszéd című műsorában is kifejthettük, miként hat vissza az extrém magas adó a befizetőire.
http://atv.hu/cikk/video-20110621_kurti_gabor

Budapesti futárok táppénz és nyugdíj nélkül

A MOL-nak írt elkeseredett levelünk hamar szétfutott a facebookon, és az origo.hu cikket is írt a futárpiac helyzetéről. Reméljük történik valami változás, mert a mostani állapot fenntarthatatlan. A jelenlegi viszonyok fennmaradásával a budapesti futárok nagyrészének semmilyen, vagy csak a minimálbér után járó 32 ezer forintos nyugdíja lesz, de ha balesetet szenvednek, táppénzre már most sem számíthatnak. A leveleket rájuk bízó ügyfelek az alkalmazásuk körülményeiről semmit sem tudnak, sőt a futárcégektől eközben párezer forintos költségű, de szívfacsaró fotókkal dokumentált vállalati felelősségvállalásról szóló hírleveleket kapnak.

Az origo.hu cikke itt olvasható.  Tovább is van »

Bagira

"Interjúalanyunk évekig futárkodott a fővárosban és közben – egyetemi tanulmányai mellett – fotóriporter végzettséget szerzett, így az alábbiakban betekintést nyerhettek a fixik világába is"
Riport Bagirával a Bike Magon.

Minden amit a Hajtás Pajtásról tudni akartál, de nem merted megkérdezni

A Kossuth rádió A Hely című műsora négy héten át foglalkozott a Hajtás Pajtással. A két órányi hanganyag itt hallgatható meg:
1. adás / A kezdetek
2.adás / A bringa
3.adás / Balesetek
4. adás / Szórakozás
A Hely korábbi műsorai
itt találhatóak.  Tovább is van »

Egy biciklisfutár élete - interjú

"Kicsit több mint nyolc éve. 2000 októberében kezdtem. Előtte természetesen volt jó néhány másik melóm, de ebben a hivatásban találtam meg azt, amire valójában vágyom."
Kalapácsos nyilatkozott a Mozgásvilág magazinnak.  Tovább is van »

Alternatív kapitalisták

"Innentől kezdve a vállalkozás hiperűrsebességre kapcsol – már ami a megrendelők számának növekedését illeti. Két év múlva már napi 50–60 megbízást teljesítenek, ám a fő nehézséget változatlanul a kommunikáció jelenti. Mivel a mobiltelefon a kilencvenes évek közepén luxuscikknek számít, az irodájuk kezdetben a Toldi Mozi és az Egyetemi Színpad előtti telefonfülkék. Innen osztják el a fuvarokat telefonkártya segítségével. Egy idő után azonban lépnek, és URH rádiókat szereznek, amelyeket az egyik ismerősüktől kölcsönkért pénzből vásárolnak meg."

Forrás: Haszon Magazin  Tovább is van »

Csajozni bringával kell! - HP cikk az Elle magazinban

Egy menő autóval csajozni is lehet. Bringával?

Ötször úgy. Én úgy tekintek a közlekedésre, hogy A pontból B pontba el akarok jutni valahogy. Ma Budapesten autóval ez lehetetlenség, hacsak nincs szombat este tizenegy óra. Ha ilyenkor jégeső van, én is tuti taxiba ülök. Csajozni meg eleve nem a státuszszimbólumoddal kell, hanem a száddal. Nekem ez elég jól megy, ha kihúzza valaki belőlem a dugót, képes vagyok öt órán keresztül beszélni. De ahhoz, hogy sok időm legyen beszélni, ahhoz oda kell érni időben. Ez pedig csak kerékpárral oldható meg. Bringával igenis tutira lehet csajozni. Nagyon bírják a csajok a bringás futárokat. Eleve jól néz ki mindenki, laza, vicces szettekben vannak, jól öltöznek, jól bírják szuflával, nincsenek elhízva. Bírják a csajok. Ha egy szórakozóhelyre bejön négy-öt futár a hülye nadrágjukban, sapkájukban, táskával, és láncok lógnak rajtuk, akkor azért felcsillan a csajok szeme. Eléggé látványos.  Tovább is van »

Naptej minden futárnak

A napokban többször is UV riadót rendeltek el az ország területén. A Hajtás Pajtás ezért egész nyáron magas faktorszámú Nivea napkrémeket biztosít a futároknak. A HR portál több más munkakör mellett a biciklisfutárok nyári munkájáról is írt.  Tovább is van »

Kerékpáros város lesz Budapestből?

Az index címoldalra lőtte a bringatárolónkat, és az abból induló VII. kerületi biciklis programot. Úttörők lettünk!

"Különös, kerékpárosszempontból szinte meseszerű történet bontakozik ki a hetedik kerületben egy biciklitároló elhelyezése körül. A scifibe illő végkifejlett ismertetése előtt vegyük végig az előzményeket.

A Hajtás Pajtás nevű futárszolgálatot rendszeresen feljelentették a Király utca lakói, mert zavarták őket az iroda környékén lelakatolt biciklik. (Vajon hány autóst jelentettek már fel, mert valakit zavart, hogy a házuk előtt parkolt?)"

Forrás: index.hu  Tovább is van »