Rolex bringavásárlási tanácsai

A Figyelő üzleti magazin kifaggatta a Hajtás Pajtás futárok felvételével foglalkozó Rolexet, milyen bringát érdemes vennie a mindennapos városi kerékpározás mellett döntő cégvezetőknek. A cikkben reklámnak helye nincs, így csak itt tudjuk elmondani, ha valakit nem elégítenek ki a használt biciklik, az rendelésre szinte bármilyen neten kinézett, és Magyarországon forgalomban lévő új biciklit megrendelhet a Pajtás bicikliboltban. Szerződéses ügyfeleink dolgozóinak 5% kedvezményt adunk.
Rolex tanácsait a Figyelőben:

Jobban lopják a színes biciklit
2008. május 26. 12:34

Alsó hangon 40 ezerbe kerül egy új kerékpár, de a lakaton sem szabad spórolni. A bolhapiaci darabokkal vigyázni kell, mert jelentős részük lopott. Aranyat érő tanácsok és tapasztalatok azoknak, akik mostanában fontolgatnak biciklivásárlást.

Mindennapi városi közlekedéshez fitness, city vagy trekking biciklit érdemes venni: előbbi sportosabb modell, míg utóbbiak kényelmesebb, „nézelődős” tempóhoz ideálisak. A városi útviszonyok sem országúti kerékpár, sem mountain bike használatának nem kedveznek, a teleszkóp pedig kifejezetten fölösleges beruházás – tudjuk meg Molnár Rolandtól, a Hajtás Pajtás Futárszolgálat munkatársától.

Biciklit a bicikliboltból

Lehetőleg szaküzletben vásároljunk – tanácsolja a harcedzett bringás. A bevásárlóközpontok olcsó járgányait inkább felejtsük el, mert a legkisebb terhelésre is megadják magukat. Legfeljebb idősebbeknek ajánlhatóak, kis forgalmú vidéki utakra és minimális igénybevételre.

A bolhapiacon bagóért vesztegetett példányok csábításának se engedjünk, ha nem szeretnénk lopás gyanújába keveredni. Sajnos virágzik a lopott biciklik kereskedelme: a fővárosi „termést” vidéken terítik és fordítva, de még így is előfordulhat, hogy a járgány előző gazdája egy balegyenessel kiüt a nyeregből.

Ha már másodkézből szerzünk kerékpárt, érdemes az erre szakosodott internetes oldalak apróhirdetéseit böngészni, illetve számos szaküzlet is komoly készletekkel rendelkezik. Egyébként a használt bicikli vásárlása nem ördöngösség: figyeljük az alkatrészek állapotát, az esetleges rozsdafoltokat, illetve alaposan mozgassuk át a kerekeket és a váltókat, hogy nem szorulnak-e. A felnik és külsők kopásából nagyjából megállapítható, mekkora strapának volt már kitéve a gép.

Egy valamirevaló új bringa ára 40 ezer forinttól indul, és valahol a csillagos égben tetőzik, de 150-200 ezer forintosnál drágábbal nem érdemes parádézni, mert előbb-utóbb úgyis ellopják – véli a Hajtás Pajtás szakértője. Ugyanakkor jó használt biciklit már 20-25 ezerért is megcsíphetnek a szemfülesebbek.

Adjunk a biztonságra

Mivel a lopás kockázata a kerékpár értékével arányosan nő, aranyszabály, hogy ne sajnáljuk a vételár 10 százalékát lakatra költeni. A profik az U-lakatokra és a láncos-sodronyos változatokra esküsznek. Utóbbiak talán még praktikusabbak, mert nagyobb a mozgásterük, így többféle lezárást tesznek lehetővé.

Tovább csökkenthetjük a lopás veszélyét, ha nem színes vázat választunk, mert a tetszetős alkatrészeknek nagyobb a keletje – magyarázza Molnár Roland. Aki igazán félti a bringáját, az attól sem riad vissza, hogy vásárlás után lefesse feketére, mondván, a külcsínnél úgyis fontosabb a belbecs.

Ha már biciklire pattanunk, nem bújhatunk ki a bukósisak viselete alól sem. Jelenleg a kerékpárosok elenyésző hányada hord bukót, holott a mellette szóló érvekhez nem fér kétség. Szakértőnk tömören fogalmaz: „Elég egyszer elesni.” Ugyanilyen fontos a megfelelő világítás is, bár aki azt akarja, hogy ne csak látsszon, hanem lássa is az utat maga előtt, aligha ússza meg olcsón.

Végezetül egy közlekedési tanács: ha meg is teszünk mindent azért, hogy láthatók legyünk, kerékpározás közben ne alapozzunk arra, hogy látnak. Legyünk határozottak, húzódjunk be az út közepére – inkább dudáljanak, mint hogy ne vegyenek észre.

Forrás:
Figyelő
http://www.fn.hu/uzlet/20080526/jobban_lopjak_szines_biciklit/

Kerékpárleírások:

Mountain bike
Hazánkban rendkívül népszerű biciklifajta. Masszív felépítése és a vastag, tipikusan 26-os kerekei miatt ideális terepre; országútra, városba annál kevésbé.

Trekking
A terep- és az utcai gépek közti átmenet: 28-as kerékátmérőjével aszfalton és erdei ösvényen, földúton is megállja a helyét. Kényelmes és könnyű, így hosszú távú túrákra igen alkalmas. Rendszerint csomagtartóval, sárvédővel szerelik fel gyárilag.

City
Igazi városi kerékpár. Kizárólag jó minőségű utakra, kis távolságok megtételére alkalmas. Bevásárló kerékpárnak is nevezik a sokszor gyárilag kormányra szerelt csomagtartó-kosár miatt.

Fitness
Viszonylag új kategória, amely ötvözi a sebességet a kényelemmel. Kialakítása az országúti kerékpáréra hasonlít, de kormánya egyenes, és patkófék helyett V-fékkel rendelkezik.

Országúti
Könnyű és gyors sportkerékpár. Vékony gumija, a váz és a kormány minimális légellenállása lehetővé teszi az országúton való gyors haladást. Gyakran nevezik versenybiciklinek is, tévesen.

(Forrás: Wikipedia)