Ezek mennek...

"Tisztelt MOL Nyrt.,

köszönjük a megtisztelő felkérést, de a Hajtás Pajtás nem tud rajtvonalhoz állni futárszolgálati tenderükön.
A futárpiac sajnos nem fehér. Cégünk pénzügyi mérlegében a személyi kiadás az árbevétel 68%-a, míg a többi piacvezető átlaga 13%. Az így kifizetendő többlet bérjárulék, fizetett szabadság, táppénz, iparűzési adó akkora összegű, hogy lehetetlenné teszi cégünk sikerét egy árakat és szolgáltatásokat összemérő tenderen.
Erről természetesen nem Önök tehetnek, így köszönjük a meghívást, és kérjük továbbra is értesítsenek tendereikről. Reméljük változik a piacunk, de mivel a szürke alkalmazás több nyert tenderrel, a járulékfizetés viszont piacvesztéssel jár, erre sajnos nem sok esély mutatkozik.

Tisztelettel,
Hajtás Pajtás "

Frissítve:
Utólag felmerült, hogy a MOL, vagy a tendereket kiíró cégek felelősek e ezért a helyzetért. Szerintünk egyáltalán nem. Egy részvénytársaság a részvényesei érdekét nézve nem szórhatja a pénzét, és az sem várható el tőle, hogy több ezer beszállítóját etikai zsűri elé küldje. A legnagyobb felelősség a szabályzóé, akinek egyértelmű és teljesíthető szabályokat kell hoznia, majd azokat következetesen számon is kérnie. Inkább legyen alacsonyabb a léc, mint hogy hátat fordítva neki, ne is törődjenek azzal hogy ki fut át alatta és ki ugorja át. Teljesen egyértelmű, hogy minden alkalmazást és annak nyugdíj és közterheit elkerülő foglalkoztatási forma lényege a költségcsökkentés, akár legális, akár szürke vagy fekete. A megtakarított kiadás pedig elsősorban a dolgozó nyugdíja, táppénze, fizetett szabadsága és az érintettek által amúgy nagyon is kihasznált közszolgáltatások költsége. A futár szülei is nyugdíjasok, a futár járműve is aszfaltutat használ, világít rá az utcalámpa, felkeresi a háziorvosát, stb... Szóval a Banksy rajzon nem a MOL ül a riksán, sőt, tulajdonképpen maga is húzza, hiszen ők is épp válság idején fizetnek 34 milliárdos különadót az adóhiány miatt.